.

poniedziałek, 22 grudnia 2014

Pieczona ricotta z pieczonymi pomidorami


Baked ricotta with roasted tomatoes


Składniki.
50 dag ricotty
2 białka
30 ml oliwy z oliwek
1 łyżka oregano suszonego
1 łyżka tymianku suszonego
1 łyżka masło stopione do formy
2 pomidory
1 łyżka oregano
1 łyżeczka soli morskiej
pieprz
oliwki
listki bazylii

Wykonanie.
Ricottę wykładamy na sitko, aby odciekła.
Białka ubijamy ze szczyptą soli.
Ricottę ubijać chwilę z białkami. Przełożyć do foremki. 20 x 10 cm, cienko wysmarowanej masłem. Polać oliwą, ja użyłem orzechowej i posypać obficie ziołami.
Piec 30-40 minut w temp.190 stopni.
Przekrojone pomidory włożyć do foremki z oliwką lub na blaszkę, posypać solą, pieprzem oregano i 15 minut przed końcem pieczenia ricotty wstawić je do piekarnika i piec razem.
Ricottę kroimy w kwadraty, podajemy z pieczonymi pomidorami i oliwkami, polewamy oliwką i sosem z foremki. 

 Białka czynią z tej potrawy smaczne ,lekkie danie obiadowe.

Ricottę może zastąpić góralski bundz.

25 komentarzy:

  1. Mniam, mniam....
    Staropolskim obyczajem, gdy w Wigilię gwiazdka wstaje, Nowy Rok zaś cyfrę zmienia, wszyscy wszystkim ślą życzenia. I ja przy tej sposobności życzę Tobie i najbliższym, dużo szczęścia i radości. Aby wszystko się darzyło, z roku na rok... lepszym było.

    OdpowiedzUsuń
  2. łał! Świetny przepis! Wygląda baaardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Una estupenda presencia, seguro que está riquísimo.
    ¡Felices fiestas!

    OdpowiedzUsuń
  4. Życzę zdrowych, spokojnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia pełnych magii w ciepłej rodzinnej atmosferze:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  5. I'm not sure where you are getting your info, but
    good topic. I needs to spend some time learning much more or understanding more.
    Thanks for great information I was looking for this info
    for my mission.

    Feel free to surf to my bloghere accustic guitar tuner

    OdpowiedzUsuń
  6. Z wielkim smutkiem zaglądamy na bloga po otrzymanej od Pani Gizeli wiadomości o odejściu Christophera.... Wielokrotnie zabierał nas w podróż pełną tajemniczych smaków i zawsze służył radą i ciepłym słowem ... Pozostanie w naszej pamięci jako fantastyczny kucharz i człowiek ... Najgłębsze wyrazy współczucia dla rodziny i grona przyjaciół [*]
    Konczi i Szpileczka

    OdpowiedzUsuń
  7. [*] dziękuję za każdą minutę którą poświęciłeś na komentowanie mojej strony. Pozostaniesz w pamięci.

    OdpowiedzUsuń
  8. aż trudno uwierzyć.....składam kondolencje bliskim pogrążonym w żalu [*]

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyrazy współczucia [*] Edyta.

    OdpowiedzUsuń
  10. Rodzinie i najbliższym składam szczere kondolencje, Tobie Christopher byś tam na górze również miał tak wielu fanów!

    OdpowiedzUsuń
  11. Smutna wiadomosc,nie ma slow.Zyce jest bardzo zaskakujace.Dzisjaj jestes jutro Cie nie ma.Bedzie nam brakowalo przepisow Chrisa zawsze bedzie I pozostanie w naszej pamieci,Wyrazy wspolczucia dla calej rodziny....Ela

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję Wszystkim za serdeczne słowa pociechy. Mąż odszedł tak nagle i niespodziewanie 24-go grudnia,że nie może to do mnie jeszcze dotrzeć.Przeżyliśmy w miłości 45 lat i mieliśmy jeszcze tyle planów...
    Życzę szczęścia,
    Gizela,żona Christophera

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znałam osobiście, ale często zaglądałam na bloga tak wspaniałego człowieka, a nawet pomogł mi kiedys ułożyc menu na rodzinną imprezę..łzy same cisną się do oczu...Wyrazy współczucia całej rodzinie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyrazy współczucia dla Pani, jesli można w słowach wyrazić żal... Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyrazy głębokiego współczucia dla Pani. Super blog był. Bardzo często tu zaglądałem.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten blog jest moim ulubionym, istna kopalnia pysznych pomyslow..., dawno, bardzo dawno tu nie zagladalam, jest mi bardzo smutno i lzy same cisna sie do oczu..., dopiero teraz dotarla do mnie ta bardzo smutna wiadomosc. Skladam wyrazy zalu i wspolczucia z powodu straty najblizszej osoby.

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne i łatwe do przygotowania)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny przepis, przetestuję po świętach lub w trakcie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję za każdą minutę którą poświęciłeś na komentowanie mojej strony. Pozostaniesz w pamięci.

    OdpowiedzUsuń