.

wtorek, 18 listopada 2014

Sernik z pigwą


Cheesecake with quince


 
Składniki.
0,8 kg sers twarogowego
6 jaj
1 szkl. cukru pudru
300 ml kremówki
3 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka skórki otartej z cytryny
1 garść rodzynek
12 pasków pigwy kandyzowanej

Lukier.
5 łyżek cukier puder
1 łyżeczka sok z cytryny
1/2 białka

Wykonanie.
Twaróg utarłem blenderem, nie lubię mielić.
Żółtka utrzeć z cukrem.
Dodać twaróg, śmietankę, mąkę ziemniaczaną i otartą skórkę cytrynową. Krótko miksować.
Połączyć z ubitą pianą i przełożyć do formy,25 cm.
Posypać rodzynkami oprószonymi mąką i widelcem trochę powciskać do środka.
Piec w temp.180 stopni przez 1 h.

Składniki lukru utrzeć i polać nim wierzch sernika i ułożyć paski pigwy kandyzowanej.


5 komentarzy:

  1. Jestem łasuchem sernikowym, więc wypatrzyłam u Ciebie właśnie coś pysznego. Fantastyczny wypiek.

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawy sposób na wykorzystanie pigwy::)

    OdpowiedzUsuń
  3. łał! Piękny serniczek!!! Wygląda na delikatny i kremowy, a takie lubię najbardziej! Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, jak ja mam ochotę na taki sernik!

    OdpowiedzUsuń