.

czwartek, 1 listopada 2012

Zupa krem z dyni Hokkaido.

Na jesienną rozgrzewkę polecam zupę ,szczególnie lubianą przez dzieci.


Składniki:

40 dag oczyszczonej z pestek i włókien dyni
2 ziemniaki
1 kwaśne jabłko
3 pomidory
1 cebula
3 szklanki bulionu warzywnego
1/2 szklanki śmietany 18%
3 łyżki oleju
2 łyżki koperku lub pietruszki
1 łyżeczka słodkiej papryki
sól, pieprz
grzanki
i
jeżeli lubicie to wsypać do zupki groszek i kukurydzę.


Wykonanie:

Dynię, ziemniaki i jabłko pokroić w kostkę.
Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i drobno pokroić.
Na oleju zeszklić cebulę, dodać ziemniaki, dynię, jabłko, pomidory i przesmażyć.
Wlać bulion i gotować 20 min. Przestudzić i zmiksować.
Przyprawić papryką, solą, pieprzem i połączyć ze śmietaną.
Wsypać groszek(może być mrożony) oraz kukurydzę i podgrzać, ale nie gotować.
Serwować posypaną zieleniną i z grzankami.





15 komentarzy:

  1. Piękny kolor. Niedawno też ugotowałam zupę-krem z dyni Hokkaido, nawet dwa razy, w dwóch różnych wersjach. Taką zupę można przyrządzić na mnóstwo sposobów - zawsze mnie ciekawi lista składników u innych osób.

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowny kolor, super zupka. u nas tez ostatnio krem z dyni byl.

    OdpowiedzUsuń
  3. dla mnie piękna! :) cudny kolor, gęsta konsystencja. Właśnie taka powinna być dyniowa

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam! nie przepadam za zupami; ale taki krem do mnie jak najbardziej przemawia, piękny kolor, konsystencja, gęsta i konkretna ta zupa, a właściwie danie! pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście lubię zupy,ale całe życie jestem na "diecie" ha,ha,ha i raczej ograniczam zupy.No,tak do 2 na tydzień.

      Usuń
  5. uwielbiam takie kremy.. achh:D i kolor piękny

    OdpowiedzUsuń
  6. ale piękna i apetyczna ... mniam

    OdpowiedzUsuń
  7. chętnie bym zjadła takiego kremu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przyszłym tygodniu wracam z Anglii,zapraszam.

      Usuń
  8. Muszę się nie zgodzić. Jako dziecko bardzo nie lubiłam zup dyniowych. Musiałam dorosnąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie robili Tobie takich dobrych dyniowych zupek.Może byłaś chowana na Gerberze,a oni takich nie robili.Żartuję,moje dziecko jadło takie zupy.Masz trochę racji z tymi zupkami,ale ogólnie to dzieci w "pewnym"wieku jedzą tylko zupki,te z dyni należą do bardziej lubianych.

      Usuń
  9. dynia....dynia każdy ma dynie a ja nie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziw się,bo sezon na dynie jeszcze trwa.Dynia jest bardzo wdzięcznym kulinarnym tworzywem więc bawimy się nią.Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Właśnie gotuję ! Mam nadzieje ,że wyjdzie pyszna. Zaskoczyło mnie użycie jabłka do zupy, dlatego też zaryzykowałam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń